Informujemy, iż ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz do celów statystycznych i analizy ruchu. Jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, to będą one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies.

OK
Jesteś 36671 odwiedzającym.
              Do wakacji zostało 83 dni!

Szkoła Podstawowa Nr 227
im. kapitana Lucyny Hertz
02-154 Warszawa, ul. Astronautów 17
tel./fax (022) 846 03 81

Warsztaty profilaktyczne

Nie zmuszajmy dzieci do aktywności,

lecz wyzwalajmy aktywność,

nie każmy myśleć,

lecz twórzmy warunki do myślenia.

J.Korczak

Zajęcia profilaktyczne

    W dniach 3 - 5 września 2014r. w naszej szkole odbyły się warsztaty profilaktyczne prowadzone przez grupę psychologów z Centrum Edukacji i Profilaktyki Stowarzyszenia „Epsilon” z Bielska-Białej.

    Warsztaty realizowane były w klasach: II - VI – po trzy godziny dla każdej grupy. Tematyka zajęć dotyczyła wczesnej profilaktyki oraz prewencji w zakresie minimalizowania zagrożeń związanych z przemocą w grupie rówieśniczej - zgodnie z realizowanym przez naszą szkołę programem profilaktycznym. Były to warsztaty profilaktyki społecznej.

     Celem warsztatów było uwrażliwienie grup klasowych na problem przemocy rówieśniczej, która może pojawić się zarówno w szkole, jak i poza nią, a także kształtowanie umiejętności konstruktywnego rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie w sytuacjach trudnych mogących pojawić się w klasie.

    Warsztaty realizowano z wykorzystaniem aktywnych metod pracy z grupą, w tym w szczególności dramy brytyjskiej. Zakres zajęć i tematyka rozmów z grupą odnosiły się do sytuacji szkolnych oraz klasowych, ponieważ intencją zajęć było wspieranie dzieci i wychowawców w budowaniu właściwych oraz bezpiecznych relacji grupowych.

Stosowana dramowa forma pracy polegała na:

- umożliwieniu bezpośredniego doświadczenia emocji, z nią związanych (poprzez indywidualne oraz grupowe odgrywanie scen i zdarzeń, stosowanie technik, takich jak „stop-klatka”, umożliwiających pełne zaangażowanie w twórcze kreowanie pozytywnego finału wspólnie tworzonej historii lub rozwiązywanego problemu),

- wytworzeniu "empatii" dla bohaterów "dramowej historii" i doprowadzenie do faktycznej zmiany postaw młodych ludzi wobec problem, dokonującej się poprzez indywidualne doświadczenie każdego z uczestników zajęć.

     Dzieci chętnie brały udział w zajęciach, współpracowały w grupie, nazywały swoje uczucia, a przede wszystkim nabywały umiejętność rozwiązywania konfliktów i poznawały, czym jest kompromis. Z pewnością takie warsztaty warto powtórzyć :)

Marlena Sagalska-Pomaska

 

 

 

Wykonanie: AGINUS